AV meets BMWi Außenwirtschaftstage: Diversifying value and supply chains to Africa - The case of automotive

Eventaufzeichung vom 21. April 2021

In the framework of the Foreign Trade Days of the Federal Ministry of Economics and Energy 2021, Afrika-Verein had the pleasure of hosting the event: Diversifying value and supply chains to Africa - The case of automotive

The African continent is regarded as the last major growth market for mobility solutions, thanks to a growing middle class. German car makers and suppliers are already active in the North and in South Africa – and even transformed their production to meet healthcare demands in times of the pandemic. Both this flexibility and the current debate on nearshoring of supply and value chains show: More African markets need to play a more prominent role in global value chains.

AFRIKA-VEREIN VERANSTALTUNGS-GMBH

Geschäftsführer: RA Christoph Kannengießer

Berit Bürger · Projektmanagerin der Afrika-Verein Veranstaltungs-GmbH
Berit Bürger

Managerin

Der Afrika-Verein der deutschen Wirtschaft e.V. unterstützt Sie bei Ihrem Engagement auf dem afrikanischen Kontinent. Profitieren Sie von jahrzehntelanger Erfahrung und einem umfangreichen Netzwerk in Afrika, Deutschland und weltweit, wenn es um Afrika geht.